Werkt traditioneel adverteren nog? – Filmhuis Bolsward

Werkt traditioneel adverteren nog?

De Marketing Mix 5 P’s is een belangrijk hulpmiddel om u te helpen bij het selecteren en creëren van de juiste marketingstrategieën voor uw bedrijf. Het dwingt u na te denken over welke gebieden van uw bedrijf u kunt veranderen of verbeteren, om u te helpen voldoen aan de behoeften van uw doelmarkt, waarde toe te voegen en uw product of dienst te onderscheiden van uw concurrenten. De 5 gebieden waarover u beslissingen moet nemen zijn: PRODUCT, PRIJS, PROMOTIE,

Hoewel de 5 P’s enigszins beheersbaar zijn, zijn ze altijd onderhevig aan uw interne en externe marketingomgevingen. Lees verder om meer te weten te komen over elk van de Ps. Het product- of service-element verwijst naar wat u als geheel aan uw klanten aanbiedt. Productbeslissingen omvatten functionaliteit, branding, verpakking, service, kwaliteit, uiterlijk en garantievoorwaarden. Houd bij het nadenken over uw product rekening met de belangrijkste kenmerken, voordelen en de behoeften en wensen van klanten. Als u bijvoorbeeld een voedselproducent bent, kunt u besluiten om enkele nieuwe smaken toe te voegen om uw assortiment uit te breiden.

Het prijselement verwijst naar de manier waarop u prijzen vaststelt voor uw producten of diensten. Het moet alle onderdelen bevatten die uw totale kosten vormen, inclusief de geadverteerde prijs, eventuele kortingen, verkopen, kredietvoorwaarden of andere betalingsregelingen. Uw prijzen zijn ook afhankelijk van de positie van uw bedrijf in de markt. Als u bijvoorbeeld uw bedrijf adverteert als een goedkope autoverhuurservice, moet uw prijsstelling die keuze weerspiegelen. Of als u een premium voedingsproduct bent, moet uw prijs hoger zijn dan die van producten van mindere kwaliteit om de betere verpakking en kwaliteit van de ingrediënten die u aanbiedt te weerspiegelen.

Promotie verwijst naar alle activiteiten en methoden die u gebruikt om uw producten/diensten te promoten bij uw doelmarkt. Het omvat verkoop, public relations, direct marketing, reclame, sponsoring en sociale media.

Aangezien promotiekosten aanzienlijk kunnen zijn, is het verstandig om een ROI-analyse (return on investment) uit te voeren bij het nemen van promotiebeslissingen. Ten eerste moet u vaststellen wie uw doelmarkt is, welke media zij consumeren, wat de kosten van die media zullen zijn, hoeveel extra verkopen u nodig heeft om uw investering te dekken en hoe u de informatie zult verzamelen die laat zien hoe de promotie heeft plaatsgevonden. werkte.

Het plaatselement verwijst naar hoe u uw product of dienst op het juiste moment, op de juiste plaats en in de juiste hoeveelheid bij uw klanten krijgt. Het omvat distributiekanalen (bijvoorbeeld via een winkelpui, online of een distributeur), locatie, logistiek, serviceniveaus en marktdekking.

Als u bijvoorbeeld overweegt om uw bedrijf online uit te breiden, moet u nadenken over hoe uw klanten internet gebruiken, of ze zich op hun gemak voelen bij het online kopen van uw goederen en of ze bereid zijn verzendkosten voor uw producten te betalen .

Als u uw bedrijf wilt laten groeien, kunt u overwegen de manier waarop u uw producten en diensten verkoopt te veranderen of uit te breiden. Als u bijvoorbeeld een distributeur van huishoudelijke artikelen bent, kunt u overwegen een nieuwe winkel op een andere locatie te openen of franchises aan te bieden.

Het people-element verwijst naar uw klanten, uzelf en uw personeel. U moet rekening houden met zowel uw personeel als uw klanten als u overweegt uw bedrijf te laten groeien. Het omvat inzicht in wat de behoeften en wensen van uw klanten zijn, het stellen van doelen en het meten van uw klantenserviceniveaus, zodat u loyale klanten aantrekt en behoudt.

U moet ook nadenken over de opleiding van het personeel, zodat ze over de vaardigheden beschikken om de beste ervaring te bieden en aan de verwachtingen van de klant te voldoen.

Meer weten over adverteren en reclame? Kijk eens op de volgende handige websites!

https://reclame.opzijnbest.nl/

https://reclame.beginspot.nl/


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Hoe kun je het best solliciteren?
    Hoe kun je het best solliciteren?

    Zoek naar banen in jouw vakgebiedUit onderzoek van het Pew Research Center blijkt dat bijna 80% van de sollicitanten in 2015 internet gebruikte als primair middel om banen te vinden. Dat aantal is waarschijnlijk gegroeid in de vijf jaar sinds die studie werd gepubliceerd. Hoe dan ook, het is duidelijk dat de meest gebruikelijke manier […]


  • Werkt traditioneel adverteren nog?
    Werkt traditioneel adverteren nog?

    De Marketing Mix 5 P’s is een belangrijk hulpmiddel om u te helpen bij het selecteren en creëren van de juiste marketingstrategieën voor uw bedrijf. Het dwingt u na te denken over welke gebieden van uw bedrijf u kunt veranderen of verbeteren, om u te helpen voldoen aan de behoeften van uw doelmarkt, waarde toe […]


  • Het beste gereedschap op de markt!
    Het beste gereedschap op de markt!

    Als je op zoek bent naar handgereedschap, is kwaliteit het eerste waar je aan denkt, want om de paar maanden nieuw handgereedschap kopen is wel het laatste waar je op zit te wachten. Het maakt niet uit of u een vakman bent in een kleine werkplaats of een groot bedrijf met veel dochterondernemingen. De grootste […]