Werkt traditioneel adverteren nog?

De Marketing Mix 5 P’s is een belangrijk hulpmiddel om u te helpen bij het selecteren en creëren van de juiste marketingstrategieën voor uw bedrijf. Het dwingt u na te denken over welke gebieden van uw bedrijf u kunt veranderen of verbeteren, om u te helpen voldoen aan de behoeften van uw doelmarkt, waarde toe te voegen en uw product of dienst te onderscheiden van uw concurrenten. De 5 gebieden waarover u beslissingen moet nemen zijn: PRODUCT, PRIJS, PROMOTIE,

Hoewel de 5 P’s enigszins beheersbaar zijn, zijn ze altijd onderhevig aan uw interne en externe marketingomgevingen. Lees verder om meer te weten te komen over elk van de Ps. Het product- of service-element verwijst naar wat u als geheel aan uw klanten aanbiedt. Productbeslissingen omvatten functionaliteit, branding, verpakking, service, kwaliteit, uiterlijk en garantievoorwaarden. Houd bij het nadenken over uw product rekening met de belangrijkste kenmerken, voordelen en de behoeften en wensen van klanten. Als u bijvoorbeeld een voedselproducent bent, kunt u besluiten om enkele nieuwe smaken toe te voegen om uw assortiment uit te breiden.

Het prijselement verwijst naar de manier waarop u prijzen vaststelt voor uw producten of diensten. Het moet alle onderdelen bevatten die uw totale kosten vormen, inclusief de geadverteerde prijs, eventuele kortingen, verkopen, kredietvoorwaarden of andere betalingsregelingen. Uw prijzen zijn ook afhankelijk van de positie van uw bedrijf in de markt. Als u bijvoorbeeld uw bedrijf adverteert als een goedkope autoverhuurservice, moet uw prijsstelling die keuze weerspiegelen. Of als u een premium voedingsproduct bent, moet uw prijs hoger zijn dan die van producten van mindere kwaliteit om de betere verpakking en kwaliteit van de ingrediënten die u aanbiedt te weerspiegelen.

Promotie verwijst naar alle activiteiten en methoden die u gebruikt om uw producten/diensten te promoten bij uw doelmarkt. Het omvat verkoop, public relations, direct marketing, reclame, sponsoring en sociale media.

Aangezien promotiekosten aanzienlijk kunnen zijn, is het verstandig om een ROI-analyse (return on investment) uit te voeren bij het nemen van promotiebeslissingen. Ten eerste moet u vaststellen wie uw doelmarkt is, welke media zij consumeren, wat de kosten van die media zullen zijn, hoeveel extra verkopen u nodig heeft om uw investering te dekken en hoe u de informatie zult verzamelen die laat zien hoe de promotie heeft plaatsgevonden. werkte.

Het plaatselement verwijst naar hoe u uw product of dienst op het juiste moment, op de juiste plaats en in de juiste hoeveelheid bij uw klanten krijgt. Het omvat distributiekanalen (bijvoorbeeld via een winkelpui, online of een distributeur), locatie, logistiek, serviceniveaus en marktdekking.

Als u bijvoorbeeld overweegt om uw bedrijf online uit te breiden, moet u nadenken over hoe uw klanten internet gebruiken, of ze zich op hun gemak voelen bij het online kopen van uw goederen en of ze bereid zijn verzendkosten voor uw producten te betalen .

Als u uw bedrijf wilt laten groeien, kunt u overwegen de manier waarop u uw producten en diensten verkoopt te veranderen of uit te breiden. Als u bijvoorbeeld een distributeur van huishoudelijke artikelen bent, kunt u overwegen een nieuwe winkel op een andere locatie te openen of franchises aan te bieden.

Het people-element verwijst naar uw klanten, uzelf en uw personeel. U moet rekening houden met zowel uw personeel als uw klanten als u overweegt uw bedrijf te laten groeien. Het omvat inzicht in wat de behoeften en wensen van uw klanten zijn, het stellen van doelen en het meten van uw klantenserviceniveaus, zodat u loyale klanten aantrekt en behoudt.

U moet ook nadenken over de opleiding van het personeel, zodat ze over de vaardigheden beschikken om de beste ervaring te bieden en aan de verwachtingen van de klant te voldoen.

Meer weten over adverteren en reclame? Kijk eens op de volgende handige websites!

https://reclame.opzijnbest.nl/

https://reclame.beginspot.nl/


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • De beste schoonmaakmiddelen van 2023

    Vegen wordt uitgevoerd om het stof van de vloer te verzamelen wanneer het oppervlak te oneffen is voor een stofwisser. Duwbezems zijn degenen die worden gebruikt voor grote gebieden en maïsbezems zijn degenen die het beste zijn voor hoeken en krappe ruimtes. Een bezem met een lange steel is ergonomisch het meest geschikt. Het veegproces […]


  • De leukste activiteiten om met je kinderen te gaan doen
    De leukste activiteiten om met je kinderen te gaan doen

    De uitdrukking waar ouders het meest tegenop zien, komt in een korte verklaring van twee woorden, maar het heeft een onderbuikgevoel: “Ik verveel me.” Die woorden kunnen op elk moment en op elke plaats komen, ongeacht hoeveel speelgoed ze hebben of ongeacht de schermtijdsituatie. Maar ouders hoeven niet langer bang te zijn voor verveling met […]


  • Meubeltrends 2023 – de nieuwste ontwerpen staan centraal
    Meubeltrends 2023 – de nieuwste ontwerpen staan centraal

    Hoewel we allemaal voor tijdloos, klassiek design zijn, is het altijd leuk om nieuwe meubeltrends te spotten en je ruimte op te frissen met het allernieuwste op het gebied van interieurdesign. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe bank, bijzettafel of gewoon geïntrigeerd bent door de meubeltrends voor 2023 die door zowel ontwerpers […]